Başkan Okur''Amacım kavga etmek değil, Soma'nın geleceğini korumaktır"
24 Haziran 2026 - 08:21
Soma Belediye Başkanı Sercan Okur ''Soma emeğin başkentidir.Bu kimliğimize sahip çıkacağız''dedi.
Fen İşleri Müdürü Ahmet Çandar ile İmar ve Şehircilik Müdürü Ersin Bülbül'ün katılımıyla düzenlediği basın toplantısında konuşan Okur herhangi bir siyasi polemik oluşturmak veya birilerine cevap vermek amacıyla düzenlenmediğini amaçlarının yaşanan sorunlar karşısında belediyenin bakış açısını ve çözüm önerilerini vatandaşlarla paylaşmak olduğunu söyledi. Soma'nın uzun süredir ekonomik ve sosyal açıdan önemli sıkıntılar yaşadığına dikkat çeken Okur, özellikle termik santral ve madencilik sektöründe yaşanan belirsizliklerin ilçenin geleceğini tehdit ettiğini ifade etti.
Yeni Anadolu Madencilik'te çalışan 1.361 işçinin işsiz kalacağının açıklanmasının ilçede ciddi bir endişe yarattığını belirten Okur, termik santralin geleceğiyle ilgili yapılan açıklamaların da Soma ekonomisi açısından kaygıları artırdığına dikkat çekti. Okur, "Bunların tamamı zaman içerisinde çözülebilecek meselelerdir. Ancak termik santralin geleceğinin ne olacağı, madencilik sektöründeki istihdamın nasıl korunacağı ve Soma ekonomisinin nasıl ayakta kalacağı çok daha büyük bir sorundur. Bugün konuşmamız gereken asıl konu Soma'nın geleceğidir"dedi.
Santralin devre dışı kalmasının ardından bölgesel ısıtma sisteminin dengesinin bozulduğunu ve vatandaşların mağdur olduğunu anımsatan Okur, yaşanan belirsizliğin artık sona ermesi gerektiğini söyledi. Soma'nın geleceği için siyasi ayrım gözetmeksizin herkesle çalışmaya hazır olduğunu belirten Başkan Okur, "Ben bu konuda siyasi parti rozetiyle hareket etmiyorum. Soma'nın geleceği söz konusu olduğunda tüm siyasi partilerle, tüm kurumlarla ve Ankara'daki tüm yetkililerle görüşmeye hazırım. Amacım kavga etmek değil, Soma'nın geleceğini korumaktır" dedi. Cengiz Topel isminin kaldırılmadığını vurgulayan Okur, mevcut meydanın halen Cengiz Topel Meydanı olduğunu, yeni oluşturulan alan ile yeraltı otoparkına ise merhum Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek'in adının verildiğini söyledi. Doğalgaz dönüşüm sürecine de değinen Okur, bölgesel ısıtma sisteminin artık sona erdiğini belirterek vatandaşların doğalgaza geçiş sürecini geciktirmemesi gerektiğini ifade etti.Toplantıda Soma Organize Sanayi Bölgesi'nin genişletilmesi gerektiğine de dikkat çeken Okur, ilçenin yalnızca madencilik ve enerji sektörüne bağlı bir ekonomik yapıyla geleceğe taşınamayacağını söyledi. Soma'nın yatırımcılar açısından cazip bir konumda bulunduğunu belirten Okur, daha güçlü teşvik mekanizmalarının devreye alınması halinde ilçenin yeni yatırımlar çekebileceğini ifade etti. ''Soma emeğin başkentidir. Bu kimliğimize sahip çıkacağız''diyen Okur,''Ancak bir yandan da geleceği planlamak zorundayız. Yeni istihdam alanları oluşturmalı, sanayiyi geliştirmeli ve Soma'yı ekonomik olarak daha güçlü bir noktaya taşımalıyız. Bunun için her türlü iş birliğine açığım''şeklinde konuştu.
Fen İşleri Müdürü Ahmet Çandar ile İmar ve Şehircilik Müdürü Ersin Bülbül'ün katılımıyla düzenlediği basın toplantısında konuşan Okur herhangi bir siyasi polemik oluşturmak veya birilerine cevap vermek amacıyla düzenlenmediğini amaçlarının yaşanan sorunlar karşısında belediyenin bakış açısını ve çözüm önerilerini vatandaşlarla paylaşmak olduğunu söyledi. Soma'nın uzun süredir ekonomik ve sosyal açıdan önemli sıkıntılar yaşadığına dikkat çeken Okur, özellikle termik santral ve madencilik sektöründe yaşanan belirsizliklerin ilçenin geleceğini tehdit ettiğini ifade etti.
Yeni Anadolu Madencilik'te çalışan 1.361 işçinin işsiz kalacağının açıklanmasının ilçede ciddi bir endişe yarattığını belirten Okur, termik santralin geleceğiyle ilgili yapılan açıklamaların da Soma ekonomisi açısından kaygıları artırdığına dikkat çekti. Okur, "Bunların tamamı zaman içerisinde çözülebilecek meselelerdir. Ancak termik santralin geleceğinin ne olacağı, madencilik sektöründeki istihdamın nasıl korunacağı ve Soma ekonomisinin nasıl ayakta kalacağı çok daha büyük bir sorundur. Bugün konuşmamız gereken asıl konu Soma'nın geleceğidir"dedi.
Santralin devre dışı kalmasının ardından bölgesel ısıtma sisteminin dengesinin bozulduğunu ve vatandaşların mağdur olduğunu anımsatan Okur, yaşanan belirsizliğin artık sona ermesi gerektiğini söyledi. Soma'nın geleceği için siyasi ayrım gözetmeksizin herkesle çalışmaya hazır olduğunu belirten Başkan Okur, "Ben bu konuda siyasi parti rozetiyle hareket etmiyorum. Soma'nın geleceği söz konusu olduğunda tüm siyasi partilerle, tüm kurumlarla ve Ankara'daki tüm yetkililerle görüşmeye hazırım. Amacım kavga etmek değil, Soma'nın geleceğini korumaktır" dedi. Cengiz Topel isminin kaldırılmadığını vurgulayan Okur, mevcut meydanın halen Cengiz Topel Meydanı olduğunu, yeni oluşturulan alan ile yeraltı otoparkına ise merhum Manisa Büyükşehir Belediye Başkanı Ferdi Zeyrek'in adının verildiğini söyledi. Doğalgaz dönüşüm sürecine de değinen Okur, bölgesel ısıtma sisteminin artık sona erdiğini belirterek vatandaşların doğalgaza geçiş sürecini geciktirmemesi gerektiğini ifade etti.Toplantıda Soma Organize Sanayi Bölgesi'nin genişletilmesi gerektiğine de dikkat çeken Okur, ilçenin yalnızca madencilik ve enerji sektörüne bağlı bir ekonomik yapıyla geleceğe taşınamayacağını söyledi. Soma'nın yatırımcılar açısından cazip bir konumda bulunduğunu belirten Okur, daha güçlü teşvik mekanizmalarının devreye alınması halinde ilçenin yeni yatırımlar çekebileceğini ifade etti. ''Soma emeğin başkentidir. Bu kimliğimize sahip çıkacağız''diyen Okur,''Ancak bir yandan da geleceği planlamak zorundayız. Yeni istihdam alanları oluşturmalı, sanayiyi geliştirmeli ve Soma'yı ekonomik olarak daha güçlü bir noktaya taşımalıyız. Bunun için her türlü iş birliğine açığım''şeklinde konuştu.
Bu haber 18 defa okunmuştur.







YORUMLAR