Başkan Bilgin'in önerisi ayakta alkışlandı
Başkan Bilgin'in önerisi ayakta alkışlandı
Saruhanlı Belediye Başkanı Zeki Bilgin, Saruhanlı Esnaf Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifinin Yılmaz Düğün Yazlık Düğün Bahçesinde yapılan Genel Kurul toplantısına katılarak bir konuşma yaptı.Esnaf Kefalet Kooperatifi Genel Kuruluna hoş geldiniz, şeref verdiniz. Sizleri sevgi ve saygıyla selamlıyorum.Konuşmama başlarken, Genel Kurul'un, esnaf kardeşlerimize hayırlara vesile olmasını diliyor, iki başkan adayına da başarılar diliyorum.
Saruhanlı Belediye Başkanı Zeki Bilgin genel kurulda yaptığı konuşmada şunları söyledi:
''Biliyorum; pandemi sürecinden dolayı çok zor zamanlar geçirdiniz. İşyerleriniz aylarca kapalı kaldı. Ekonomik sıkıntılara düştünüz.Bu zorlu süreçte Saruhanlı Belediyesi olarak bizler yanınızda olduk. Sizleri asla yalnız ve çaresiz bırakmadık.Covid-19 tedbirleri kapsamında faaliyetlerine geçici olarak ara verilen kahvehane, kıraathane, kafe, dernek lokali, çay bahçesi, internet kafe elektronik oyun yerleri ve halı saha işletmecilerine önce 500 lira, daha sonra bin lira nakit yardımında bulunduk.Bizler yasaların elverdiği ölçüde ve imkanlarımız oranında esnafımıza destek olduk. Destek olmaya da devam edeceğiz. Bu zor günlerde esnaflarımıza sahip çıkacağız. Onların ekonomik sıkıntılarına bir nebze olsun çare olmak istiyoruz.
Öte yandan ilçemizde 203 kahvehane ve çay ocağına içinde çay, şeker, tek kullanımlık karton bardak, maske ve dezenfektan olan hediye poşeti dağıttık.Pandemi nedeniyle iş yapamaz duruma gelen pazarcı esnafına destek olmak amacıyla, Ocak ve Şubat ayında ilçe merkezi ve mahallelerde sergi açan esnaflarımızdan sergi yeri ücreti almadık.Covid-19 salgınının yol açtığı ekonomik hasarın giderilmesine katkıda bulunmak amacıyla 2020 yılı sonunda sözleşmeleri sona eren 995 kiracımızın 2021 yılı kira ücretlerine zam yapmadık.52 gün boyunca kapalı kalan, bu süre ekonomik sıkıntı içine düşen ilçemizdeki bayan ve erkek kuaförlere bir nebze olsun destek olmak amacıyla tek kullanımlık havlu, maske, eldiven, önlük ve dezenfektan jeli hediye ettik.,
Pandemi sürecinde üretimin ne kadar önemli olduğu bir kez daha anlaşıldı. Bizlerde bunun farkına vararak, üretime katkı sağlamak için 100 bin fide dağıttık. Traktör ve mazot yardımında bulunduk. Köy bakkallarının veresiye defterlerini kapattık. Bu arada görev alanımızda olmamasına rağmen, yolcu taşımacılığı yapan otobüs ve minibüsçülerimizi unutmadık. 5 ton mazot yardımı sağladık. Zor süreçte onlara da destek olduk. Helal hoş olsun.
Bütün bunların yanında 2 buçuk yılda ilçemizin çehresini değiştiren projelerimizi hayata geçirdik. Saruhanlımızın kalkınması, halkımızın mutluluğu için mesai mefhumu gözetmeden var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Saruhanlımıza 1500 öğrenci kapasiteli üniversitemizin tamamlanması için geçen hafta 7 milyon liraya ihaleye çıktık. Saruhanlımıza ve tüm esnaflarımıza hayırlı olsun.Hizmeti aksatmadan, ayrıca üreten Belediye olma yolunda emin adımlarla ilerliyoruz. Belediyemizin en büyük gideri olan mıcır ve filler malzemesidir. Kilit parke taşıdır. Kilit parke üretme tesisini kurduk. Mıcır ocağını yıl sonuna kadar hayata geçiriyoruz. Tüketen değil, üreten Belediyeyiz.Ayrıca 10 Ağustos tarihinden itibaren ilçemiz sınırlarında ikamet eden 2 ve 5 yaş aralığındaki çocuklarımıza hafta 1 kilo, ayda 4 kilo süt dağıtımı gerçekleştireceğiz. Hayırlı olsun.Ben 31 Mart 2019 yerel seçimlerinde halkın oyları ile seçilmiş Belediye Başkanı olarak bugün burada bir demokrasi şöleni yaşanmasından yana olduğumu ifade etmek istiyorum.Demokrasi şöleni, halkın oyunu hiç bir baskı altında kalmadan sandığa yansıtmasıyla mümkün olur. Bu bakımdan Saruhanlı Esnaf Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Başkanlık seçimlerinde yıllardan beri süre gelen, el kaldırmak suretiyle yapılan "açık oy" uygulamasının kaldırılmasından yanayım.Evet, Esnaf Sanatkarlar Kredi ve Kefalet Kooperatifi Anasözleşmenin 35. maddesinde (Oylamalar el kaldırılmak suretiyle yapılır. Ancak, ortaklar cetvelinde imzası bulunanların yarıdan fazlasının talebi halinde gizli oya başvurulur.) ibaresi yer alıyor.Bunu değiştirmek siz değerli ortakların elinde.... Ülkemizde ve çağdaş ülkelerde bu sistem yok. Bildiğiniz gibi, halk dilinde, halk arasında bir söylem vardır; oy namustur. Namus açıkta olmaz. Muhtarlık, Belediye Başkanlığı, Milletvekilliği seçiminde nasıl anamızın, babamızın, çocuklarımızın yanında birlikte oy kullanmak için paravana giremiyorsak, bugün burada da aynı uygulamanın olması gerektiğine inanıyorum. Gelin, çoban ateşini Saruhanlı'dan siz yakın. Tüm Türkiye'ye örnek oluşturun, bugün milat olsun.Bugün ve bundan sonraki süreçte de her iki adayın da açık oylamayı gündeme getirmeyeceğine, oy namustur ilkesine saygı duyarak, direkt kapalı oylamayı gündeme almalarını söz vermelerini tavsiye ediyorum. Kameralarla çekilerek, borcum var, kaybeden adayı desteklediğimde, icraya verilirim korkusuyla, korku ve baskı altında oy kullanmamaları için özgür ve hür iradeleriyle, kalbiyle, vicdanıyla, kendilerini en iyi şekilde kimin temsil edeceğine inanıyorsa o adaya gönül rahatlığıyla oy atabileceği ortamlar oluşturulmalıdır.Yani, özgürlük kazansın, demokrasi kazansın, kardeşlik kazansın, esnaf kazansın, tüm Saruhanlı kazansın, ülkemiz kazansın. Korku ve baskıya yer kalmasın.Bu duygu ve düşüncelerle Genel Kurulun bir kez daha hayırlara vesile olmasını diliyor, sizleri saygı ve sevgiyle selamlıyorum..Toplantıya CHP İlçe Başkanı Hasan Levent ile Belediye Başkan Yardımcısı Hüseyin Baysal da katıldı.