Üreticilere B-Reçete sistemi anlatıldı
27 Haziran 2026 - 08:57
Bakanlığımız tarafından 1 Temmuz 2026 tarihi itibarıyla uygulamaya alınacak olan B-Reçete Sistemi kapsamında, İl Müdürlüğümüzde bilgilendirme ve değerlendirme toplantısı gerçekleştirildi.
Toplantıya; İl Müdürümüz Sayın Mehmet Karayılan, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Sayın Tarık Memiş, konu sorumlusu teknik personeller, ilimizde faaliyet gösteren Bitki Koruma Ürünleri (BKÜ) bayileri, reçete yazma yetkisine sahip teknik kişiler ve üreticiler katılım sağladı.
Toplantıda, B-Reçete Sistemi'nin uygulanma süreci hakkında katılımcılara bilgilendirme yapılarak sistemin işleyişi, kullanım esasları ve uygulamada dikkat edilmesi gereken hususlar ele alındı. Ayrıca katılımcıların görüş ve önerileri değerlendirilerek karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu.
Üreticilerimizin ve tüketicilerimizin sağlığının korunması, bitki koruma ürünlerinin bilinçli ve kontrollü kullanımının sağlanması ile pestisit kalıntısı kaynaklı sorunların önlenmesini amaçlayan B-Reçete Sistemi'ne yönelik hazırlıkların tamamlandığı, İl ve İlçe Müdürlüklerimizin teknik kadrolarının uygulamaya hazır olduğu ve sahadaki bilgilendirme çalışmalarının aralıksız sürdürüleceği ifade edildi
Toplantıya; İl Müdürümüz Sayın Mehmet Karayılan, Bitkisel Üretim ve Bitki Sağlığı Şube Müdürü Sayın Tarık Memiş, konu sorumlusu teknik personeller, ilimizde faaliyet gösteren Bitki Koruma Ürünleri (BKÜ) bayileri, reçete yazma yetkisine sahip teknik kişiler ve üreticiler katılım sağladı.
Toplantıda, B-Reçete Sistemi'nin uygulanma süreci hakkında katılımcılara bilgilendirme yapılarak sistemin işleyişi, kullanım esasları ve uygulamada dikkat edilmesi gereken hususlar ele alındı. Ayrıca katılımcıların görüş ve önerileri değerlendirilerek karşılıklı bilgi alışverişinde bulunuldu.
Üreticilerimizin ve tüketicilerimizin sağlığının korunması, bitki koruma ürünlerinin bilinçli ve kontrollü kullanımının sağlanması ile pestisit kalıntısı kaynaklı sorunların önlenmesini amaçlayan B-Reçete Sistemi'ne yönelik hazırlıkların tamamlandığı, İl ve İlçe Müdürlüklerimizin teknik kadrolarının uygulamaya hazır olduğu ve sahadaki bilgilendirme çalışmalarının aralıksız sürdürüleceği ifade edildi
Bu haber 23 defa okunmuştur.







YORUMLAR