Manisa tabip odasından ürküten açıklama
Manisa Tabip Odası Başkanı Şahut Duran, Manisa genelinde normalleşme sonrası hasta sayısının iki kat arttığını öne sürdü
08 Ağustos 2020 - 16:42
Manisa Tabip Odası Başkanı Şahut Duran, Manisa genelinde normalleşme sonrası hasta sayısının iki kat arttığını öne sürdü. Duran, “Manisa şimdi Covid-19 hasta sayısı 4 bin civarı, yani önceki dönemin en az iki katı civarında bir hasta sayısının olduğunu tahmin ediyoruz. Bunun sebebi tedbirlerin, karantina ve filyasyon ile herkese uygulanmaması. Ayrıca Manisa OSB’deki fabrikalarda ciddi artışlar.’’dedi. Duran ayrıca, Kurban Bayramı tatil dönüşlerinden sonra Türkiye’de vaka sayısının yükseleceğine inandıklarını belirtti.
Manisa Tabip Odası Başkanı Şahut Duran kentte son yıllarda artan vaka sayıları hakkında açıklama yaptı. Duran, Sağlık Bakanlığı'nın son haftalarda corona virüs ile mücadele kapsamında hasta ve ölü sayısının azaldığına yönelik açıklamaların gerçeği yansıtmadığını ifade ederek, verilerin düşük gösterilerek Türkiye'deki ekonomik kaygının yok edilmek istendiğini iddia etti.
“ÖZELLİKLE ÇALIŞAN KESİMDE ARTIŞ GÖZE ÇARPIYOR''
1 Haziran 2020 tarihinden sonra Türkiye'de başlayan normalleşme sürecinin özellikle çalışan kesimlerde corona virüsü artışına neden olduğunu dile getiren Duran, Türkiye'de artık tespit edilen vakaların hastanelere yatırılmadığını ve eve gönderildiğini, tedbirlerinde artık alınmadığını belirtti.
Duran açıklamasına şöyle devam etti:
Tüm ülkede artık vakalar hastaneye yatırılmıyor, eve gönderiliyor. Durumu çok kötü olanlar ancak hastaneye yatırılıyor. Ona rağmen şu an pandemi hastanesi olan Manisa Merkez Efendi Hastanesi yoğun bakımlarıyla birlikte dolmuş durumda, başka hasta almıyor. Yeni hastalar Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hastanesi'ne getirilmeye başlandı. Normal hizmete de dönemedi.
Sanayide, çok ciddi anlamda fabrikalarda vaka artışı var. İlçelerde de benzer tekstil fabrikalarda vakalarda artış var. Özellikle çalışan kesimde artış göze çarpıyor. Türkiye'de sayılar tam rakamı göstermiyor, düşük gösteriyor. Sağlık Bakanlığı'nın verileri gerçeği yansıtmıyor. Ölü sayısı da öyle.Verilerle ilgili farklı kriterler getirdiler, bunun neye göre yapıldığını da bilmiyoruz. Ölenlerin çoğunun covid değil de başka hastalıklardan öldüğü gösteriliyor.
“MANİSA VAKA SAYISI 2 KATINA ÇIKTI”
Manisa'da 1 Haziran öncesi Covid-19'a yakalananların sayısının 1500-2000 civarında olduğunu ifade eden Duran, normalleşme sürecinin ve tedbirlerin azılmasının ardından sayının 2 katına çıktığını öne sürdü. Filyasyon ve karantinanın da fazla uygulanmadığını belirten Duran şunları söyledi:
Manisa şimdi Covid-19 hasta sayısı 4 bin civarı, yani önceki dönemin en az iki katı civarında bir hasta sayısının olduğunu tahmin ediyoruz. Hastalığı kontrol etmek konusunda temas takibine yönelik testlerin artık yapılmadığı, sadece hastalık belirtisi olanlara test yapıldığını biliyoruz.
Bakanlık da tüm sağlık kuruluşlarına buna yönelik bir yazı da gönderdi. Herkese test yapılmaması, sadece hastalık bulgusu olanlara yapılmasıyla ilgili. Testlerin güvenirliliğinin azaldığını, yüzde 50'ye yakın civarda hasta olanların belirlendiği de ifade ediliyor. Filyasyon ve karantina da artık çok fazla uygulanmıyor.
Manisa Tabip Odası Başkanı Şahut Duran kentte son yıllarda artan vaka sayıları hakkında açıklama yaptı. Duran, Sağlık Bakanlığı'nın son haftalarda corona virüs ile mücadele kapsamında hasta ve ölü sayısının azaldığına yönelik açıklamaların gerçeği yansıtmadığını ifade ederek, verilerin düşük gösterilerek Türkiye'deki ekonomik kaygının yok edilmek istendiğini iddia etti.
“ÖZELLİKLE ÇALIŞAN KESİMDE ARTIŞ GÖZE ÇARPIYOR''
1 Haziran 2020 tarihinden sonra Türkiye'de başlayan normalleşme sürecinin özellikle çalışan kesimlerde corona virüsü artışına neden olduğunu dile getiren Duran, Türkiye'de artık tespit edilen vakaların hastanelere yatırılmadığını ve eve gönderildiğini, tedbirlerinde artık alınmadığını belirtti.
Duran açıklamasına şöyle devam etti:
Tüm ülkede artık vakalar hastaneye yatırılmıyor, eve gönderiliyor. Durumu çok kötü olanlar ancak hastaneye yatırılıyor. Ona rağmen şu an pandemi hastanesi olan Manisa Merkez Efendi Hastanesi yoğun bakımlarıyla birlikte dolmuş durumda, başka hasta almıyor. Yeni hastalar Manisa Celal Bayar Üniversitesi Hastanesi'ne getirilmeye başlandı. Normal hizmete de dönemedi.
Sanayide, çok ciddi anlamda fabrikalarda vaka artışı var. İlçelerde de benzer tekstil fabrikalarda vakalarda artış var. Özellikle çalışan kesimde artış göze çarpıyor. Türkiye'de sayılar tam rakamı göstermiyor, düşük gösteriyor. Sağlık Bakanlığı'nın verileri gerçeği yansıtmıyor. Ölü sayısı da öyle.Verilerle ilgili farklı kriterler getirdiler, bunun neye göre yapıldığını da bilmiyoruz. Ölenlerin çoğunun covid değil de başka hastalıklardan öldüğü gösteriliyor.
“MANİSA VAKA SAYISI 2 KATINA ÇIKTI”
Manisa'da 1 Haziran öncesi Covid-19'a yakalananların sayısının 1500-2000 civarında olduğunu ifade eden Duran, normalleşme sürecinin ve tedbirlerin azılmasının ardından sayının 2 katına çıktığını öne sürdü. Filyasyon ve karantinanın da fazla uygulanmadığını belirten Duran şunları söyledi:
Manisa şimdi Covid-19 hasta sayısı 4 bin civarı, yani önceki dönemin en az iki katı civarında bir hasta sayısının olduğunu tahmin ediyoruz. Hastalığı kontrol etmek konusunda temas takibine yönelik testlerin artık yapılmadığı, sadece hastalık belirtisi olanlara test yapıldığını biliyoruz.
Bakanlık da tüm sağlık kuruluşlarına buna yönelik bir yazı da gönderdi. Herkese test yapılmaması, sadece hastalık bulgusu olanlara yapılmasıyla ilgili. Testlerin güvenirliliğinin azaldığını, yüzde 50'ye yakın civarda hasta olanların belirlendiği de ifade ediliyor. Filyasyon ve karantina da artık çok fazla uygulanmıyor.
Bu haber 283 defa okunmuştur.







YORUMLAR