İl hayvanları koruma kurulu toplantısında sahipsiz hayvanların refahına yönelik çalışmalar değerlendirildi

İl hayvanları koruma kurulu toplantısında sahipsiz hayvanların refahına yönelik çalışmalar değerlendirildi
26 Haziran 2026 - 07:06
Vali Vahdettin Özkan başkanlığında gerçekleştirilen İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısında, Kamu güvenliği,can güvenliği ile sahipsiz hayvanların refahına yönelik çalışmalar değerlendirildi.
5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu kapsamında düzenlenen İl Hayvanları Koruma Kurulu Toplantısı, Şehzadeler Kaymakamlığı Toplantı Salonu’nda gerçekleştirildi. 
Toplantıya ilçe belediye başkanları, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının temsilcileri, meslek odaları ile sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri katıldı.
Toplantıda ilk olarak il genelinde yapımı devam eden doğal yaşam alanları ve hayvan bakım evlerinde gelinen son durum ele alındı. Yapılan değerlendirmelerde, Manisa genelinde 16 doğal yaşam alanının hizmet verdiği, 4 doğal yaşam alanında ikinci etap çalışmalarının sürdüğü ve 15 hayvan bakımevinin faaliyet gösterdiği belirtildi. 
Toplantıda, 1 Ocak 2025 - 22 Haziran 2026 tarihleri arasında yürütülen çalışmaların sonuçları da değerlendirildi. Bu süreçte il genelinde 11 bin 152 hayvanın kısırlaştırıldığı, 9 bin 522 hayvanın aşılandığı ve 2 bin 174 hayvanın sahiplendirildiği belirtildi. 
Gündem kapsamında belediyeler tarafından 2025 yılında 5199 Sayılı Hayvanları Koruma Kanunu doğrultusunda ayrılan ve kullanılan bütçelerin mevzuata uygunluğu hakkında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından kurul üyelerine bilgi verildi.
Toplantıda ayrıca kırsal mahallelerde bulunan sahipli köpeklerin kontrolsüz üremesinin önlenmesine yönelik yürütülen kısırlaştırma, kimliklendirme ve kayıt altına alma çalışmalarında gelinen aşama değerlendirildi. Halk sağlığının korunması,kamu güvenliğinin güçlendirilmesi ve hayvan refahı için yürütülen çalışmaların kararlılıkla sürdürüldüğü vurgulandı.
İçişleri Bakanlığı tarafından kullanıma sunulan HAYAT 112 uygulaması hakkında da kurul üyelerine bilgilendirme yapıldı. Uygulama sayesinde sahipsiz hayvanlara ilişkin ihbarların ilgili kurumlara daha hızlı ulaştırılması ve müdahale süreçlerinin etkin şekilde yürütülmesinin hedeflendiği belirtilirken, uygulama üzerinden yapılan ihbarlara sahipsiz hayvanların hareket kabiliyeti de dikkate alınarak en kısa sürede müdahale edilmesi ve kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi yönünde karar alındı.
Toplantıda ayrıca sahipsiz hayvanlarla ilgili ihbarların etkin şekilde değerlendirilmesi amacıyla il genelindeki 17 ilçede ihbar hatlarının oluşturulduğu, vatandaşların HAYAT 112 uygulaması üzerinden yapacakları bildirimlerin ilgili kurumlar tarafından hızlı şekilde değerlendirilmesinin önem taşıdığı vurgulandı.
Toplantıda değerlendirmelerde bulunan Vali Vahdettin Özkan, il genelinde sahipsiz hayvanların korunması, doğal yaşam alanlarına alınması ve hayvan refahının artırılmasına yönelik çalışmalarda önemli ilerleme sağlandığını belirtti.
Sahipsiz hayvanların soğuk, hastalık ve olumsuz çevre koşullarından korunarak güvenli yaşam alanlarına kavuşturulmasının önemine dikkat çeken Vali Özkan, kamu kurumları, yerel yönetimler ve ilgili paydaşlar arasında sağlanan güçlü koordinasyonun çalışmaların başarısında önemli rol oynadığını ifade etti.
 Vali Özkan, sahipsiz hayvanların toplanması, kısırlaştırılması, sahiplendirilmesi ve uygun koşullarda barındırılmasına yönelik çalışmaların kararlılıkla sürdürüleceğini kaydetti. Doğal yaşam alanlarının sürdürülebilir şekilde işletilmesinin büyük önem taşıdığını belirten Vali Özkan, bu kapsamda belediyeler, kamu kurumları ve diğer paydaşlar arasındaki iş birliğinin güçlendirilmeye devam edeceğini söyledi.
Toplumun sahipsiz hayvanlara yönelik yüksek bir duyarlılığa sahip olduğunu ifade eden Vali Özkan, Türk milletinin medeniyet değerlerinde her canlıya sevgi, şefkat ve merhametin önemli bir yer tuttuğunu belirterek, hayvan refahını esas alan çalışmaların halk sağlığı ve kamu düzeni gözetilerek yürütüleceğini vurguladı.
Çocuklar başta olmak üzere tüm vatandaşların mahallelerde ve kamusal alanlarda güven içerisinde yaşamalarını sağlamanın kamu kurumlarının öncelikli sorumlulukları arasında yer aldığını belirten Vali Özkan, sahipsiz hayvanlardan kaynaklanabilecek risklere karşı  tedbirlerin kesintisiz şekilde sürdürüleceğini ifade etti.
Toplantı, gündem maddelerinin görüşülmesi ve alınan kararların değerlendirilmesinin ardından sona erdi.
 
 

 
Bu haber 20 defa okunmuştur.

YORUMLAR

  • 0 Yorum